XX. mendeko Euskararen Corpus estatistikoa
Testuingurua
Ikuslegoa izan behar da bere buruaren maisu, obraren interpretari, bertan bere mailako erlazioak, giza erlazioak eta ez beste, gizaki denez gero, ezagutzeko gai da eta.
Ez dakit nik Brecht-en asmo programatiko guzti hauekin bat egiten zuen Arestik.
Honen egitarauaren barnean, hori kontraesango luketen asmoak ere azaltzen dira; nahikoa da itzuli asmo zuen antzerki-obren zerrendari begiratzea.
Dena dela, hortik ere zerbait badago;
Alde honetatik ere begiratu behar zaio galderari, ze zer ote den
Galdera galderaren gainera, baina apika hortik letorkioke irteera.
Eman dezagun, amaitzeko, Jose Ortega y Gasset-ek esaten duena, ea baliagarria den, besterik ez bada, kontzeptualki.
Alta, onar dezagun behin-behinean Antzerkia Antzokian burutzen den ebentoa dela (Antzokian burutzen den
Lehenago ikusi ditugunak proto-forma teatralak edota antzerki-aurrekoak liratekeelarik, euskal forma berezi horiek: pastoralak, xaribaria eta abar,
Ingurune berriak, orain, beren formak eskatzen dituzte, egokiera berriak.
Pastoralarenak miresten zuen Aresti, eta honen ildotik proposatuko zuen 1972an berrikuntza.
Hala ere, guztiarekin, premiazkoa dirudi antzerkiarentzat bere
Horrela uler daiteke, osoago, Arestik aldarrikatzen zuen
Toribio Alzaga eta lagunen ahaleginak zaharkitutzat irizten ditu. Dena dela, gogoan hartzekoa da hori (...).